Pokračovací kurz – co děláme? Proč nefotím, když mám fotit?
Potřebuji si napsat, jak bude probíhat náš pokračovací kurz. Moc se na něj těším. Doufám, že propojím a pojmenuji to, co je potřeba k fotografování. Proto zadání na 1.lekci zní: pošlete 3 fotografie, které dokumentují to, kam jste se posunuly od základního kurzu. V podstatě jde o autoportrét – budu poslouchat, co mi kdo ke každé fotografii řekne. Co vypíchne – protože to je ten směr, kterým se chce ubírat. Další zadání je: napište 5 důvodů, proč nemůžete fotit, když chcete fotit. A tři návrhy, jak to změnit. Představuji si, že to může být špatná fotobrašna, těžká zrcadlovka, děti, co se nechtějí fotit, kritika manžela, únava,….
Dnes se mi dostala do ruky skvělá kniha (jak funguje synchronicita – myslím na něco a pod ruku mi přijde pomoc). Ta kniha se jmenuje: Nepořízené fotografie. Autor je Will Steacy – nakladatelství Archa.
Jsou to zpovědi asi 30 fotografů o tom, proč nefotili, když zrovna měli fotit.
A. Shuman – „uchopit co je před námi a proměnit to ve fotografii – zásadní rozhodnutí čemu dáme význam, důležitost, věčnost, závažnost, smysl a tajemný obsah a s ostatními třeba i sdílet…“
A.Sanguinetti – „Každý den vytvořím nejméně dvě imaginární fotografie, které vyfotím pouze pomysleně, pomocí palce a ukazováčku. Je na nich hlavně moje dcera Catallina, přátelé a rodina. Většinou jsou to místa a lidé, které nechci vyrušit, od kterých se nechci vzdálit anebo se na ně dívat s ještě větší melancholií, než jakou cítím. Jsme v Buenos Aires. Dnes stála Catalina na balkoně a dívala se na park a řeku. Slunce už zapadalo. Obloha byla domodra, ale stále ještě měla spoustu odstínů. Catalina ukazovala na měsíc a na obzoru byl fialový pruh. Šla jsem dovnitř pro foťák, ale pak jsem se zarazila a nakonec zase zmáčkla jen onu pomyslnou spoušť.
V hlavě mám nicméně seznam velmi konkrétních snímků, které jsem nevyfotila a navždy toho budu litovat.“
O čem dále bude náš kurz:
Potřebuji téma?
Instagram – záplava fotek – jak se profilovat?
1.téma, kterému se budeme věnovat bude inspirováno prací Andrey Grigerové a její psychologií fontů. Ukážeme si její karty, každý si vybere font, který s ním rezonuje a pocit, který nese a pokusí se vytvořit k němu obraz. Velká výzva.
Foto nahoře: Petra Maria Kryštof – ze základního kurzu